sunnuntai 24. marraskuuta 2013

Kurssiaamiainen teellä!

Writing is my passion! Writing along with a cup of tea!

Tee on kirjoittamisen lisäksi minun toinen intohimoni. Kokoelmani on aika laaja ja juon päivittäin usean kupillisen teetä. Tee ja sitten tietenkin mummokupit. Niistä olen kirjoitellut useamminkin ja esittelen yhden suosikeistani toisessa blogissani Kokovartalo Elli bipo päässä, tukka jäässä.

Hauskin kurssikerta oli varmasti tämä edellinen, missä saimme satuilla vapaasti.
Kirjoitinkin siellä lyhyen sadun teestä.

"Kahvi on ihanan kuumaa ja tuoksuvaa. Se on Afrikkalaista laatua. Mustaa kuin yö ja vahvaa kuin aavikon suurin norsu.
Nostan lusikan ja olen juuri laskemassa sitä nautinnollisesti kuppiini, kun huomaan kahvikupissani jotain outoa. Siristän silmiäni ja painan nenäni melkin kahvin pintaan kiinni. VOI EI! TÄMÄ ON TEETÄ!
Se imaisee vielä ilmassa järkytyksestä heiluvan lusikkani ja alkaa pyörittää sitä rakkaassa mummokupissani hitaasti ja nauttien. Teen upean punainen sävy syvenee ja sen aromit hiipivät tanssien nenääni. Se viettelee minut salaa ja kuiskaa korvaani hiljaa; "Minäkin olen Afrikasta."."

Stoori sai pohjustukseksi, että kahvi muuttuu aamiaisella teeksi ja sen piti jutella.
On jotenkin todella ihanaa viritellä mielikuvitustaan ja antaa sille siivet. Mikään ei pitele, eikä kukaan takerru kirjoitusvirheisiin. Saan olla juuri sellainen kirjoittaja kuin olen, eikä minua tuomita tai painosteta mihinkään. Ei ohjata johonkin haluttuun suuntaan, vaan minulle annetaan tilaa kasvaa kirjoittajana ja jopa vähän ihmisenäkin.

Kiitos kurssikaverit avoimuudesta ja luottamuksesta ja kiitos siitä, että voin luottaa teihin. Ihanaa olla luova!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti