maanantai 11. helmikuuta 2013

Elämäni ensimmäinen päivä.

Tänään on ehdottomasti elämäni ensimmäinen päivä. Vai oliko se eilen? Kenties viimeviikolla vaiko vasta huomenna. Tänään kuitenkin kirjoitan ensimmäiset postaukseni tähän blogiin. Aion kertoa teille rehellisesti siitä, miltä tämä kaikki "kirjailijaksi tuleminen" tuntuu. Täysin rehellisesti nauran, kiukuttelen, arvostelen, olen hölmö ja joskus ehkä älykäs. Aion kertoa sen tarinan jonka moni meistä kaapissa kirjoittavista kokee ja aion tulla ulos kaapista... jonain päivänä minä vielä olen kirjailija. Jonain päivänä olen vapaa kirjoittaja ja voin jättää projektipäällikön työt ammatitaitoisemmille ihmisille.Koska se päivä tulee? En minä kyllä sitä tiedä, mutta tulevaisuus on lupaava.

Tulevaisuus. Mitä se sitten pitää sisällään? No vaikea sanoa vielä. Olen saamassa mahdollisuuden näyttää närhen pelivälineet. Minua on pyydetty yhteistyöhön mielenkiintoisen tahon kanssa ja olemme käyneet hyviä neuvotteluja asiasta. Olen iloinen, että puoleeni on käännytty ja voi olla, että yhteystyö kantaa hedelmää. Uskomaton kohtalon sormi on tökkinyt oikeita ihmisiä luokseni. Nyt pitää vain pitää huoli, ettei se sormi ala tökkiä heitä pois!

Minulla on suunnattoman paljon sanottavaa ja kaikki sanottava mitä tulee kirjoittamiseen, sanon täällä. Esittämäni kritiikki on joskus aiheellista ja joskus aiheetonta. Olen tunteideni armoilla ja koska lupaan olla rehellinen, saattaa tänne lipsahtaa PMS-oireilua, hitautta, katkeruutta. Iloa, onnea, hymyjä ja salaisuuksia. Tunnustan jo nyt kritisoineeni kustantamoita. Ääneen, aiheetta ja aiheesta. Tunnustan olleeni ylimielinen ja peloissani, mutta toiveikas ja kun se ei kustantamoissa toimi, niin panikoin ja kiukuttelen. Mutta mitä sitten? Maailma ei pääty siihen. EI, koska minä en jää siihe. Aion olla uusiutuva ja edistyksellinen. Aion vaalia omaa tietoani nykymaailmasta, enkä aio jäädä rypemään siihen, että kirjaani ei julkaista suoralta kädeltä, ensihuutamalta eikä edes toisella kierroksella. Minä haluan ajatella ympäristöä ja se olkoon voima, jonka avulla minun tarinoitani ei jää kellareihin pölyttymään. Katsotaan mitä tästä tulee.

Tervetuloa mukaan!

Elli-Jasmiini

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti